• نشانی

    نیاوران ، نرسیده به تقاطع کامرانیه ، جنب بانک دی ، پلاک 127 ، واحد 10

  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 20
    02126126212
    نوبت دهی ۲۴ ساعته
    ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰

کلینیک پا و مچ پا نیاوران ارتوپد

فرم بدن انسان و شیوه راه رفتن او تاثیر زیادی بر روی سایر قسمت‌های بدن دارد. با توجه به این فاکتورها، روزانه استرس زیادی به سیستم حرکتی بدن ما، به ویژه در قسمت پا وارد می‌شود. از نظر علم پزشکی سیستم حرکتی به معنی توانایی حرکت با استفاده از سیستم‌های عضلانی و اسکلتی است. پاها کل وزن بدن ما را تحمل می‌کنند. ما به‌طور متوسط روزانه 5000 قدم راه می‌رویم. سبک زندگی مدرن و فعالیت‌هایی که معمولا در زمان فراغت انجام می‌دهیم مانند ورزش کردن و یا پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، ما را بیشتر مستعد درد پا می‌کند. به همین خاطر تعداد مراجعین به پزشکان فوق تخصص پا هر روز در حال افزایش است. دکتر ارتوپد پا یا پزشک متخصص درد پا اولین گزینه‌ای است که پس از مواجهه با مشکلاتی مانند خار پاشنه، درد پا، کف پای صاف، درد مچ پا و درد پاشنه باید به آنها مراجعه کنید. در پزشکی به تخصص پزشک ارتوپد پا یا متخصص پا، پا پزشکی گفته می‌شود. با توجه به این تعاریف دکتر پا تنها فردی است که می‌تواند درمان‌های مرتبط با ارتوپدی پا، درمان کف پای صاف، درمان کوتاهی آشیل بدون جراحی، درمان خارپاشنه و درمان درد پاشنه پا را به بیماران مبتلا ارائه دهد. علاوه بر این، دکتر متخصص پا قادر است با بررسی دقیق آزمایشاتی مانند اسکن کف پا در زمینه ساخت کفش طبی با اسکن پا نیز به شما کمک کند. بنابراین اگر در نواحی مانند کف، پاشنه، مچ و حتی روی پای خود احساس درد دارید و شاهد علائم عجیبی هستید؛ حتما در اولین فرصت به یک مرکز تخصصی پا مراجعه کرده تا توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

کلینیک تخصصی پا نیاوران ارتوپد، اولین کلینیک تخصصی پا در منطقه است؛ که خدمات درمانی و تشخیصی بسیار پیشرفته‌ای را به بیماران مبتلا به مشکلات پا ارائه می‌دهد. در این مجموعه بیماران در گام اول و با توجه به مشکل و علائمی که دارند توسط پزشک فوق تخصص پا معاینه می‌شوند. به این ترتیب افرادی که در مچ پا عوارضی را تجربه می‌کنند به پزشک فوق تخصص مچ پا ارجاع داده می‌شوند؛ و افرادی که صافی کف پا دارند برای درمان نزد فوق تخصص صافی کف پا فرستاده می‌شوند. البته برای سایر مشکلات موثر بر روی کف، پاشنه و حتی انگشتان پا نیز متخصصانی در این مجموعه حضور دارند. بنابراین اگر دنبال پزشک متخصص خواب رفتن دست و پا هستید یا می‌خواهید توسط متخصص سوزش کف پا معاینه شوید کافیست با نیاوران ارتوپد تماس بگیرید.

در این مرکز بسیار مدرن پزشک فوق تخصص کف پا، دکتر فوق تخصص پاشنه پا، دکتر متخصص انگشتان پا، متخصص قوز شست پا و فوق تخصص پیوند عصب پا نیز حضور دارند؛ و روزانه بیماران زیادی را ویزیت و درمان می‌کنند. مرکز پا پزشکی نیاوران ارتوپد برای تکمیل خدمات درمانی خود مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای است؛ و همین موضوع کار بیماران را برای درمان مشکلات خود راحت‌تر کرده است. با وجود این امکانات، مراجعه به این مرکز تخصصی پا تهران به معنی دریافت یک طرح درمانی کامل و شخصی‌سازی شده است.

همه چیز درباره صافی کف پا

آیا از عارضه صافی کف پا رنج می‌برید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید؟ جای نگرانی نیست. این عارضه اگر به موقع تشخیص داده شود؛ به طور کامل قابل درمان است. با توجه به سبک زندگی مدرن، کف پای صاف یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در سنین پایین به سراغ پاها می‌آید. همان‌طور که گفتیم این عارضه قابل درمان است؛ اما قبل از اینکه به دنبال راهی برای درمان صافی کف پا باشید؛ باید پاسخ چند سوال مهم را بدانید. کف پای صاف چیست؟ صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟ عوارض کف پای صاف چیست؟ و برای درمان این مشکل باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ این سوالات از جمله مهم‌ترین سوالاتی هستند که قبل از مراجعه به پزشک فوق تخصص صافی کف پا باید به آنها پاسخ دهید.

افرادی که هنگام ایستادن روی پا هیچ قوسی در ناحیه کف پاهای خود ندارند؛ به صافی کف پا مبتلا هستند. البته شدت این عارضه در افراد مختلف متفاوت است. به همین خاطر با توجه به شدت کمبود قوس، انواع صافی کف پا در علم پزشکی تعریف شده است. همین شدت، عامل مهم و تاثیرگذاری بر روی تعیین عوارض صافی کف پا است. به این ترتیب هر چقدر کف پا صاف‌تر باشد؛ عوارضی که روی بدن ایجاد می‌کند بیشتر است. در مورد پاسخ سوال دوم نیز باید بگوییم که صافی کف پا در نوزادان و کودکان نوپا شایع است. اما این عارضه با افزایش سن به خودی خود از بین می‌رود. البته بعد از ورود به سن 7 سالگی نباید کف پا کودک صاف باشد. اگر این چنین نیست باید درمان او را جدی بگیرید؛ و با پزشک متخصص مستقر در یک کلینیک مخصوص پا مشورت کنید. هر چقدر زودتر این مشکل را پیدا کرده و درمان کنید؛ نتایج بهتری را شاهد خواهید بود؛ و در بزرگ‌سالی نیز عوارض کمتری متوجه سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

افرادی که دچار مشکلات دیگر پا هستند ممکن است شانس بیشتری برای ابتلا به صافی کف پا داشته باشند؛ و این مشکل را با علائم بیشتری تجربه کنند. تاندونیت آشیل، آرتروز در قسمت‌های مختلف پا، پینه پا، ورم کف پا و التهاب رباط‌های کف پا جزء بیماری‌هایی هستند که شانس ابتلا به صافی کف پا را افزایش می‌دهند. از طرفی صافی کف پا می‌تواند در چیدمان بدن در هنگام ایستادن، راه رفتن یا دویدن تأثیر بگذارد. این عارضه احتمالا موجب ایجاد درد در لگن، زانو و مچ پا می‌شود. از این مشکلات به عنوان عوارض صافی کف پا یاد می‌کنند. اگر دچار صافی کف پا هستید؛ و از عوارض آن در آینده هراس دارید؛ حتما در اولین فرصت به پزشک فوق تخصص صافی کف پا مراجعه کنید؛ و از مشاوره تخصصی او استفاده نمایید. این عارضه گاهی با انجام یک روشی درمانی ساده قابل حل است. اما اگر به آن بی‌توجهی کرده و درمان را به تاخیر بیاندازید؛ ممکن است در آینده نزدیک دچار عوارض کف پای صاف شوید.

همه چیز درباره درد کف پا

درد کف پا عارضه شایعی است. با این وجود بسیاری از افراد مبتلا به آن این سوال را دارند که برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ به‌طور کلی پزشک متخصص کف پا تنها فردی است که صلاحیت لازم برای بررسی مشکل این افراد را دارد. کلینیک پا تهران در نیاوران یکی از معدود مراکزی است که می‌توانید در آن توسط بهترین پزشک فوق تخصص پا در تهران معاینه شوید.

در بسیاری از موارد، علت مشکلات افرادی که به دنبال دکتر برای پا درد به خصوص در ناحیه کف پا هستند؛ عارضه‌ای به نام ورم کف پا است. ورم کف پا باعث درد در قسمت پایین پاشنه پا می‌شود. ناحیه کف پا یک رباط ضخیم دارد؛ که پاشنه را به قسمت جلوی پا متصل می‌کند. این رباط به صورت کمک‌فنر عمل کرده و از قوس پا پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه شما برای راه رفتن نیز به این رباط بسیار مهم متکی هستید. ورم کف پا یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به مطب پزشکان متخصص پا در تهران است. رباط‌های کف پا به مرور زمان ممکن است دچار سایش و پارگی زیادی شوند. وارد آوردن فشار زیاد بر روی پاها می‌تواند باعث صدمه دیدن یا پارگی رباط‌ها شود. با وقوع چنین حوادثی ناحیه کف پا ملتهب شده و التهاب باعث درد و سفتی در پاشنه پا می‌شود.

اصلی‌ترین علامتی که افراد مبتلا به ورم کف پا تجربه می‌کنند؛ درد در قسمت پایین پاشنه پا یا گاهی اوقات در قسمت پایین میانی پا است. این ورم معمولا فقط یک پا را درگیر می‌کند؛ اما در برخی از افراد می‌تواند روی هر دو پا نیز تأثیر بگذارد. درد ناشی از ورم کف پا با گذشت زمان و به تدریج ایجاد می‌شود. بعضی از افراد احساس سوزش یا درد در قسمت پایین پا نیز دارند. این علائم از پاشنه شروع شده و به سمت مچ پا نیز سرایت می‌کند. درد همراه با ورم معمولا صبح‌ها و هم‌زمان با اولین قدمی که برمی‌دارید شروع شده و به مرور تشدید می‌شود. برای این افراد بالا رفتن از پله‌ها به دلیل سفتی که در پاشنه ایجاد شده است می‌تواند بسیار دشوار باشد. پس از فعالیت طولانی نیز به دلیل افزایش التهاب درد شعله‌ور خواهد شد. افراد مبتلا به ورم کف پا معمولا در حین فعالیت دردی را احساس نمی‌کنند؛ بلکه این ساعات بعد از اتمام فعالیت است که درد آنها را تشدید می‌کند.

همه چیز درباره درد مچ پا

درد مچ پا به هر نوع دردی اشاره دارد که در قسمت مچ پا احساس می‌شود. این درد ممکن است در طول زندگی بارها احساس شود؛ اما آنچه که از نظر پزشکان متخصص مچ پا اهمیت دارد، پیدا کردن علت آن است. شایع‌ترین عللی که کار بیماران را به دکتر مچ پا می‌کشاند آسیب‌دیدگی، آرتروز و ساییدگی طبیعی است. بسته به علت ایجاد علائم در این ناحیه، ممکن است در هر نقطه‌ای از مچ پا احساس درد یا سفتی کنید. ضمن اینکه ممکن است همراه با درد، تورم و ناتوانی در تحمل وزن را نیز تجربه کنید.

معمولا درد‌های ساده مچ پا که با علائم دیگری همراه نیستند و بعد از آسیب‌دیدگی ایجاد نشده‌اند؛ با استراحت کردن و داروهای مسکن بهبود پیدا می‌کنند. اما بسیاری از پزشکان فوق تخصص مچ پا تهران معتقدند که دردهایی با منشا آسیب‌دیدگی و آرتروز باید حتما تحت نظر دکتر متخصص مچ پا درمان شوند. در اغلب اوقات، شرایطی که موجب ایجاد درد و علائم در این ناحیه شده است؛ بدون جراحی قابل درمان است. 

اما اگر آسیب‌دیدگی شدید باشد و عللی مانند شکستگی استخوان مچ پا پشت آن نهفته باشد؛ حتما باید توسط جراح مچ پا بررسی شود. بنابراین اگر درد مچ پاهایتان با درمان غیرجراحی بهبود نیافته است؛ لازم است به دکتر فوق تخصص مچ پا مراجعه کرده و در صورت تشخیص او عمل جراحی انجام دهید. جراحی رباط مچ پا شایع‌ترین جراحی است که روی این دسته از بیماران انجام می‌شود.

البته آسیب از ناحیه مچ پا همیشه به جراحی نیاز ندارد. اغلب اوقات می‌توانید با مراجعه به بهترین دکتر مچ پا در تهران یا یکی از پزشکان متخصص مچ پا تهران با روش‌های ساده‌تر مانند فیزیوتراپی مشکل خود را درمان کنید. این روش درمانی ساده اما موثر می‌تواند عضلات حمایت‌کننده از پا و مچ را تقویت کرده و علائم را کاهش دهد. این روش درمانی می‌تواند درد را تسکین داده و از آسیب‌دیدگی‌های بعدی نیز جلوگیری کند. پس اگر زیاد دچار درد در ناحیه مچ پا می‌شوید و زیاد به مطب ارتوپد مچ پا مراجعه می‌کنید؛ کافیست که لیست پزشکان فوق تخصص مچ پا در تهران را در اختیار داشته باشید و با مراجعه به بهترین‌ها در این لیست مشکل خود را از پایه درمان کنید. اگر چنین لیستی در اختیار ندارید نگران نباشید. چرا که با یک تماس ساده با مرکز پا پزشکی تهران نیاوران ارتوپد می‌توانید هم وقت ملاقات برای مشاوره با پزشک جراح پا بگیرید؛ و هم با بهترین دکتر پا تهران در ارتباط باشید.

همه چیز درباره درد پاشنه

شایع‌ترین علل درد پاشنه پا، فاسئیت کف پا و تاندینیت آشیل هستند. البته افرادی که به دنبال دکتر فوق تخصص درد پاشنه هستند ممکن است به پارگی تاندون آشیل، بورسیت (التهاب مفصل)، خار پاشنه، استئومیلیت (عفونت استخوان)، نوروپاتی محیطی، ورم کف پا، آرتریت واکنشی، آرتریت روماتوئید (بیماری التهابی مفصل)، شکستگی‌های ناشی از فشار زیاد و سندرم تونل تارسال نیز مبتلا باشند. با این وجود درد در این ناحیه از پا می‌تواند علل متعددی داشته باشد که درمان هرکدام از آنها نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال درمان خار پاشنه باید زیر نظر پزشک متخصص خار پاشنه باشد. این عارضه گاهی با روش‌های ساده مانند درمان خانگی خار پاشنه رفع می‌شود؛ اما در بیشتر مواقع دکتر متخصص خار پاشنه جراحی خار پاشنه را توصیه می‌کند. استفاده از وسایل ارتوپدی پا زیر نظر بهترین دکتر پا درد نیز راه دیگری برای رفع برخی از این دردها هستند. البته این موضوع بستگی به نظر پزشک شما دارد.

درد و تورم شدید در نزدیکی پاشنه پا، ناتوانی در خم کردن پاها از ناحیه مچ به سمت پایین، ناتوانی در ایستادن روی انگشتان پا یا لنگدین زمان راه رفتن از علائم بسیار جدی هستند که باید توسط پزشک متخصص پا درد بررسی شوند. علت درد پاشنه همراه با تب، بی‌حسی یا احساس گزگز در پاشنه پا به همراه درد شدید پاشنه پا که بلافاصله پس از آسیب‌دیدگی ایجاد می‌شود نیز باید توسط پزشک تعیین شود.

توصیه ما به عنوان یک مرکز تخصصی این است که دردی که بیش از چند هفته طول کشیده و حتی بعد از استراحت و امتحان کردن سایر درمان‌های خانگی هنوز ادامه دارد را جدی بگیرید؛ و برای تشخیص علت آن به یکی از مراکز اسکن پا در تهران مراجعه کنید. اگر نمی‌دانید برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنید می‌توانید روی کمک ما حساب کرده و با همکاران ما در بخش پذیرش کلینیک تخصصی پا نیاوران ارتوپد تماس بگیرد.

همه چیز درباره خار پاشنه

خار پاشنه یک رسوب کلسیمی است که باعث ایجاد برجستگی استخوانی درست در زیر استخوان پاشنه می‌شود. این تجمع کلسیم علاوه بر تغییر ظاهر پاشنه در تصویربرداری اشعه ایکس نیز قابل تشخیص است. البته بیمارانی که شواهدی از وجود خار پاشنه در عکس‌های رادیولوژی آنها وجود ندارد؛ به سندرم خار پاشنه مبتلا هستند. اگرچه خار پاشنه پا اغلب بدون درد است؛ اما می‌تواند در صورت تشدید عارضه، باعث درد پاشنه پا شود. خار پاشنه غالبا با فاسئیت کف پا یا همان التهاب کف پا همراه است. بسیاری از بیمارانی که دچار این عارضه می‌شوند این سوال را در ذهن دارند که درمان خار پاشنه چیست؛ و آیا اصلا روشی برای درمان قطعی خار پاشنه وجود دارد؟ تنها فردی که با توجه به شرایط بدنی آنها می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد، دکتر خار پاشنه است. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از بهترین درمان خار پاشنه حتما به دنبال یک دکتر خوب برای خار پاشنه باشید؛ و از تجربه او استفاده کنید. چرا که خار پاشنه درمان تخصصی دارد و باید توسط پزشک بررسی شود.

عموما درمان خار پاشنه پا و عوامل ایجادکننده آن شامل حرکات ورزشی خاص، استفاده از ارتزهای سفارشی، مصرف قرص درمان خار پاشنه که همان داروهای ضد التهابی هستند؛ و تزریق کورتیزون می‌شود. در صورت عدم موفقیت درمان‌های محافظه‌کارانه، ممکن است جراحی خار پاشنه لازم باشد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در درمان این عارضه مراجعه به پزشکی است که تخصص کافی برای رفع مشکل را دارد. بنابراین اگر متوجه حضور خار در پاشنه پاهای‌تان شده‌اید؛ در اولین فرصت به بهترین دکتر خار پاشنه در تهران که در کلینیک پا نیاوران ارتوپد مستقر است؛ مراجعه کنید تا به صورت استاندارد و اصولی درمان شوید.

مجموعه نیاوران ارتوپد نه‌تنها یک مرکز بسیار تخصصی و حرفه‌ای برای درمان مشکلات پا و مچ پا در بزرگ‌سالان است بلکه از نظر تجربه و تجهیرات فنی که در اختیار دارد؛ به عنوان بهترین کلینیک تخصص پا کودکان در تهران نیز شناخته می‌شود. در این کلینیک هدف ما درمان کامل و بدون عارضه بیماران و ارائه خدمات ارزشمند به آنهاست.

برگشت به بالا