کلینیک ارتوپدی نیاوران ارتوپد

ارتوپدی یک شاخه تخصصی در رشته پزشکی است که متخصصان آن بر روی درمان بیماری‌ها و شرایطی که بر سیستم اسکلتی-عضلانی بیماران تاثیر می‌گذارند تمرکز دارند. به‌طور کلی این سیستم شامل استخوان‌ها، عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها، مفاصل و اعصاب می‌شود. اگر بخواهیم تعریف ساده‌تری از وظایف دکتر متخصص ارتوپد داشته باشیم باید بگوییم که بیماران معمولا هنگام آسیب‌دیدگی یا ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن مانند آرتروز یا کمردرد، به دکتر فوق تخصص ارتوپدی مراجعه می‌کنند. بنابراین دکتر ارتوپدی هم در درمان بیماری‌های مزمن اسکلتی-عضلانی و هم در درمان مشکلات حاد مانند آسیب‌دیدگی متخصص است. نکته بسیار جالب و مهمی که در مورد این تخصص وجود دارد؛ پیشرفت‌های اخیری است که جامعه پزشکی فعال در این حوزه به آنها دست یافته است. طی چند دهه گذشته، روش‌ها و تکنیکی‌های درمانی بسیار پیشرفته‌ای خلق شده است؛ که به کمک آنها سالانه ده‌ها هزار بیمار مبتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی به زندگی عادی باز می‌گردند. این روش‌های بسیار کم‌خطر، موجب بهبود علائمی مانند کاهش دامنه حرکتی بدن در بیماران می‌شوند. اوزون تراپی یا همان ازن تراپی یکی از این روش‌های جذاب است؛ که در مراکز درمانی پیشرفته به بیماران عرضه می‌شود.

کلینیک ارتوپدی نیاوران ارتوپد که یکی از بهترین مراکز اوزون تراپی در تهران محسوب می‌شود؛ این درمان بسیار پیشرفته را تحت نظر بهترین دکتر اوزون تراپی به بیماران ارائه می‌دهد. بنابراین اگر با مشکلات مفصلی مواجه هستید یا کمردرد مزمنی را تجربه می‌کنید وقت آن رسیده که با یک کلینیک ارتوپدی در تهران تماس گرفته و تحت نظر متخصصین آن مجموعه درمان خود را آغاز کنید. مفتخریم که اعلام کنیم ما به عنوان یکی از بهترین و تخصصی‌ترین کلینیک‌های ارتوپدی کشور، خدمات درمانی و تشخیصی ارشمندی را به بیماران عرضه می‌کنیم. اوزون درمانی زیر نظر باتجربه‌ترین دکتر فوق تخصص ارتوپد در تهران یکی از این خدمات است. پزشکان ما تاکنون با استفاده از روش ازن درمانی توانسته‌اند زندگی عادی را به صدها بیمار مبتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی باز گردانند. بنابراین تا دیر نشده دست به کار شوید و دردهای مفصلی، اسکلتی و عضلانی خود را در این مجموعه زیر نظر بهترین دکتر ارتوپد تهران درمان کنید.

آشنایی با تخصص ارتوپدی

مهم‌ترین وظیفه پزشک متخصص ارتوپدی و پزشک جراح ارتوپد درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی بدن است. دیگر وظایف این پزشکان نیز عبارتند از:

• تشخیص و درمان شرایط و بیماری‌هایی که بر سیستم اسکلتی-عضلانی شما تأثیر می‌گذارند.
  • انجام درمان‌های توانبخشی که به شما کمک می‌کنند راحت‌تر حرکت کنید؛ با قدرت بیشتری اندام‌های خود را حرکت دهید؛ دامنه حرکتی گسترده‌تری داشته باشید؛ و انعطاف‌پذیری بدن‌تان بعد از آسیب‌دیدگی یا جراحی بیشتر شود.
  • طراحی روش‌های درمانی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی یا جلوگیری از وخیم‌تر شدن بیماری‌های مزمن مانند آرتروز

پزشکان متخصص مفاصل و استخوان با تمام بخش‌های سیستم اسکلتی عضلانی آشنایی داشته و می‌توانند بسیاری از بیماری‌های شایع این سیستم را درمان کنند. با این وجود برخی از این پزشکان با گذراندن دوره‌های پیشرفته‌تر می‌توانند به صورت تخصصی به درمان مشکلات بخش‌های زیر در سیستم اسکلتی-عضلانی بپردازند:

• ستون فقرات
  • مفصل ران و زانو
  • دست
  • شانه و آرنج
  • پا و مچ پا
  • پزشکی ورزشی
  • جراحی تروما

پزشکان متخصص استخوان و مفاصل قادرند که انواع مختلفی از مشکلات مانند شکستگی استخوان، کشیدگی‌های عضلانی، درد مفصل یا کمر، آرتروز، سندرم تونل کارپال، آسیب‌دیدگی تاندون‌ها یا رباط‌ها، ناهنجاری‌های اندامی و… را درمان کنند.

پزشکان متخصص ارتوپد از چه روش‌های درمانی استفاده می‌کنند؟

عموما یک دکتر ارتوپد خوب و توانمند قادر است از دو روش کلی برای درمان بیماران خود استفاده کند. در ادامه بیشتر در مورد جزئیات این روش‌ها صحبت می‌کنیم.

درمان‌های غیرجراحی

به این نوع درمان‌ها، درمان‌های محافظه‌کارانه نیز گفته می‌شود. اغلب پزشکان متخصص ارتوپد تهران قبل از توصیه به جراحی، ابتدا روی درمان‌های غیرجراحی تمرکز دارند و سعی می‌کنند مشکل را بدون جراحی حل کنند. برخی از انواع درمان‌های غیرجراحی عبارتند از:

• تمرینات و حرکات ورزشی: پزشک ارتوپد ممکن است با توجه به شرایط بیمار، تمرینات ورزشی یا کشش‌های خاصی را برای کمک به حفظ یا بهبود قدرت بدنی، انعطاف‌پذیری اندام‌ها و افزایش دامنه حرکتی بدن در یک منطقه خاص توصیه کند.
  • تزریق اوزون: ازن تراپی به فرآیند تزریق گاز ازن به بدن برای درمان بیماری‌ها اشاره دارد. ازن یک گاز بی‌رنگ است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده و با ورود به منطقه آسیب‌دیده، روند طبیعی بهبودی را در بدن تسریع می‌بخشد.
  • ثابت نگه داشتن عضو آسیب‌دیده: گاهی اوقات جلوگیری از ایجاد فشار اضافی به منطقه تحت درمان می‌تواند به بهبود آن کمک کند. استفاده از بریس، آتل و گچ از جمله تکنیک‌هایی هستند که این پزشکان برای درمان بیماران خود از آنها استفاده می‌کنند.
  • تجویز دارو: پزشک ارتوپد ممکن است داروهای خاصی را برای تسکین علائمی مانند درد و تورم تجویز کند. برخی از داروهای خارج از نسخه مانند ایبوپروفن و دیگر مسکن‌ها از جمله این داروها هستند. این پزشکان همچنین ممکن است داروهای خاصی مانند کورتیکواستروئیدها و داروهای ضدالتهابی را نیز با توجه به شرایط بیمار برای او تجویز نمایند.
  • تغییر سبک زندگی: یکی از کم‌خطرترین روش‌های درمان بیمارانی که به دلیل دردهای مزمن کمر، گردن و زانو به دنبال یک دکتر ارتوپد خوب در تهران می‌گردند؛ اصلاح شیوه زندگی زیر نظر پروفسور ارتوپد است. این پزشکان می‌توانند در ایجاد تغییر در سبک زندگی به این بیماران کمک کرده و علائم آنها را تا حدود زیادی کاهش دهند. اصلاح فعالیت بدنی، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خاص برای جلوگیری از تشدید آسیب‌دیدگی یا بیماری از جمله مهم‌ترین تغییراتی هستند که اکثر پزشکان فوق تخصص مفاصل در تهران آنها را توصیه می‌کنند.

درمان‌های جراحی

گاهی اوقات بیماری یا آسیب‌دیدگی در بدن بیمار به حدی شدید و جدی است که با اقدامات محافظه‌کارانه بهبود نمی‌یابد. در این شرایط پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند. برخی از جراحی‌هایی که می‌توانید تحت نظر بهترین جراح ارتوپد تهران انجام داده و علائم خود را کاهش دهید عبارتند از:

• تعویض مفصل: جراحی تعویض مفصل شامل جایگزینی قسمت‌هایی از مفصل است که آسیب‌دیده یا دچار عوارض ناشی از برخی از بیماری‌ها مانند آرتروز شده است. این تعویض مفصل می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن انجام شود. اما جراحی تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل ران از جمله رایج‌ترین جراحی‌هایی هستند که برای تعویض مفاصل بدن انجام می‌شوند.
  • تثبیت داخلی: جراحی تثبیت داخلی شامل کارگذاشتن یک ابزار سخت‌افزاری مانند پلاک، پیچ و… در بدن برای کمک به ثابت نگه داشتن استخوان‌های شکسته در هنگام بهبودی است.
  • فیوژن: پزشکان در این روش جراحی از مواد پیونددهنده استخوان برای متصل کردن دو استخوان به یک‌دیگر استفاده می‌کنند. برای بهبود بافت استخوانی نیز ممکن است از این روش استفاده شود. این روش اغلب در جراحی‌های گردن و ستون فقرات استفاده می‌شود.
  • استئوتومی: جراحی استئوتومی نوعی جراحی است که شامل بریدن بخشی از استخوان و تغییر شکل قسمتی از آن است. از این نوع جراحی گاهی اوقات برای درمان آرتروز استفاده می‌شود.
  • ترمیم بافت نرم: از این نوع جراحی نیز برای ترمیم عضلات، رباط‌ها یا تاندون‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

در چه مواردی باید سریعا به درمانگاه ارتوپدی مراجعه کنیم؟

در موارد زیر ممکن است مراجعه به بیمارستان ارتوپدی تهران یا مطب بهترین ارتوپد تهران ضروری باشد.

• احساس درد یا تورم در استخوان، مفصل یا عضله که مداوم است؛ به صورت دوره‌ای عود می‌کند و استفاده از روش‌های درمان خانگی، درد آن را کاهش نمی‌دهد.
  • کاهش قابل توجه دامنه حرکتی مفاصل مهم بدن مانند زانو، آرنج یا شانه
  • ایجاد مشکل برای بیمار در زمان انجام فعالیت‌های روزمره
  • بروز علائم مربوط به اعصاب مانند بی‌حسی و سوزن سوزن شدن بازوها یا پاها
  • آسیب‌دیدگی استخوانی یا مفصلی که به دلیل زمین خوردن ایجاد شده است.

آشنایی با بیماری آرتروز

همان‌طور که می‌دانید مفصل به محل اتصال دو استخوان در بدن گفته می‌شود. وجود مفصل در این محل باعث می‌شود که استخوان‌ها عملکرد کاملی داشته باشند. علاوه بر این به‌منظور جلوگیری از تماس استخوان‌ها به یک‌دیگر، غضروف محافظ، انتهای استخوان‌های مفصل را پوشانده است. بعضی از مفاصل مانند مینیسک در زانو حتی دارای کوسن‌های اضافی ساخته شده از غضروف هستند. از آنجا که ما در طول روز زیاد از مفصل‌های بدن خود استفاده می‌کنیم؛ ممکن است این بخش از بدن ما به صورت طبیعی و به مرور زمان دچار آسیب‌دیدگی شود که در علم پزشکی به آن آرتروز گفته می‌شود. درد مزمن، تورم، سفتی و ناتوانی حرکتی از جمله مهم‌ترین علائم این بیماری است.

به‌منظور تشخیص علت دقیق درد مفصل و تجویز درمان مناسب، حتما باید توسط فوق تخصص های ارتوپدی معاینه شوید. پزشک ممکن است در گام اول انجام MRI را تجویز کند. این آزمایش نشان می‌دهد نازک‌شدگی یا ساییدگی غضروف محافظ و آسیب بافتی در استخوان‌های بدن وجود دارد یا خیر. آرتروز می‌تواند بر روی هر مفصلی در بدن تأثیر بگذارد. اما معمولا مفاصل لگن، زانو، ستون فقرات و دست‌ها بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند. به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر مفصل، درمان زود هنگام آسیب مفصل، از هر نوع دارای اهمیت است. بسیاری از روش‌های درمانی می‌توانند بلافاصله علائم را کاهش دهند. برخی از تکنیک‌های پیشرفته مانند تزریق گاز اوزون به مفصل نیز بدون عوارض علائم را کاهش می‌دهند. برای اطلاع از اینکه چه روشی برای شرایط شما مناسب است و باید آن را پیگیری کنید؛ ساده‌ترین کار مراجعه به بهترین فوق تخصص ارتوپد در تهران است.

اگر به بیماری آرتروز یا سایر بیماری‌های موثر بر روی استخوان و مفاصل مبتلا هستید و به دنبال بهترین متخصص ارتوپد در تهران یا بهترین دکتر مفاصل در تهران هستید؛ کافیست با کلینیک ارتوپدی تهران نیاوران ارتوپد تماس بگیرید. همکاران ما در بخش پذیرش این مجموعه، بعد از دریافت اطلاعات اولیه، یک وقت معاینه با بهترین متخصص ارتوپدی تهران برای شما در نظر می‌گیرند. بعد از معاینات اولیه و انجام آزمایشات تشخیصی، می‌توانید روند درمان خود را زیر نظر همان پزشک ادامه دهید. در این مجموعه تمام سعی ما این است که بیماران با کم‌ترین عارضه جانبی درمان شوند. به همین خاطر سعی کرده‌ایم تا از تجربیات بهترین دکتر ارتوپد در تهران در این مرکز درمانی پیشرفته استفاده کنیم.

پزشکان متخصص ارتوپد این مجموعه چگونه می‌توانند به بیماران خود کمک کنند؟

همان‌طور که گفتیم ما در این مجموعه از تخصص و تجربه بهترین‌ها در زمینه پزشکی ارتوپدی استفاده می‌کنیم. به همین خاطر معتقدیم که یک پزشک متخصص ارتوپد خوب در تهران باید خدمات ویژه‌ای را به بیماران خود ارائه دهد و زندگی بدون درد و علائم را برای آنها به ارمغان بیاورد. پزشکان این کلینیک در همین راستا خدمات ارزنده زیر را به بیماران خود عرضه می‌کنند.

ارزیابی کامل

پزشکان کلینیک ارتوپدی نیاوران ارتوپد قبل از تشخیص، ارزیابی دقیق و کاملی از وضعیت شما انجام می‌دهند‌. این مرحله یک مرحله مهم در زمان تشکیل پرونده است. چرا که معمولا برنامه درمانی سفارشی برای هر بیمار بر اساس همین ارزیابی اولیه تدوین می‌شود. اگر آن علائمی که در بدن دارید نشانه آرتروز باشد؛ هدف پزشک باید به تأخیر انداختن پیشرفت بیماری باشد. البته این به این معنا نیست که بیماری شما درمان ندارد. بلکه بسیاری از بیماران مبتلا به آرتروز می‌توانند با درمان صحیح زیر نظر بهترین دکتر ارتوپدی تهران به زندگی عادی و فعال خود ادامه دهند.

تسکین درد

درد ناشی از مشکلات مفصلی می‌تواند بسیار محدودکننده باشد؛ و بر عملکرد کلی شما در محل کار و سایر فعالیت‌ها تأثیر بگذارد. این درد اگر شدید شود حتی می‌تواند مانع از خواب راحت شبانه شود و مشکلات دائمی ایجاد کند. در مرکز ارتوپدی تهران درمان‌هایی به بیماران ارائه می‌شود که شامل روش‌های مدیریت درد برای تسکین علائم و بهبود عملکرد بدن می‌شوند. همچنین مدیریت درد ممکن است شامل درمان‌های تزریقی مانند اوزون تراپی باشد؛ که موجب تسکین فوری درد مفصل می‌شوند.

بهبود دامنه حرکتی بدن

وقتی درد و تورم کاهش یابد؛ عملکرد مفاصل در بدن نیز بهبود پیدا می‌کند. با عملکرد بهتر می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و زندگی عادی را تجربه کنید. با انجام یک درمان مناسب شما قادر خواهید بود که بدون تحمل درد و سفتی مفاصل حتی ورزش کنید؛ و فعالیت فیزیکی کافی داشته باشید. آنچه که در مورد این درمان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ انجام آنها تحت نظر بهترین دکتر ارتوپد ایران است. این درمان‌های فیزیکی هرگز نباید خودسرانه انجام شود.

با وجود تمامی این نکات، آنچه که توجه به آن حائز اهمیت است؛ درمان سریع و به موقع علائم می‌باشد. از آنجا که اکثر مشکلات استخوانی، مفصلی و عضلانی به نوعی پیشرونده هستند و به مرور زمان تشدید می‌شوند؛ توجه به درمان آنها به محض مشاهده علائم بسیار مهم است. بنابراین توصیه دقیق و علمی ما به عنوان یک مرکز تخصصی، به بیمارانی که دچار عوارض مفصلی، استخوانی و عضلانی هستند؛ این است که هرگز دردها و علائم خود را نادیده نگرفته و برای یافتن علت و درمان آن حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.