• نشانی

    نیاوران ، نرسیده به تقاطع کامرانیه ، جنب بانک دی ، پلاک 127 ، واحد 10

  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 20
    02126126212
    نوبت دهی ۲۴ ساعته
    ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰

کلینیک ستون فقرات نیاوران ارتوپد

به عقیده بسیاری از افراد، کمر درد و دردهایی با منشا ستون فقرات گذرا هستند؛ و با داروهای ضدالتهابی برطرف می‌شوند. این در حالی است که در بیشتر موارد داروهای ضد درد فقط علت را پنهان می‌کنند؛ نه اینکه آنها را درمان نمایند. توصیه علمی‌تر و دقیق‌تر به افرادی که به‌طور مکرر دچار عارضه درد کمر و درد ستون فقرات می‌شوند؛ مراجعه به یک دکتر خوب برای کمر درد است. بهترین دکتری که این بیماران برای علاج علائم خود می‌توانند به او مراجعه کنند پزشک فوق تخصص کمر و ستون فقرات یا پزشک فوق تخصص جراحی ستون فقرات است.

در کلینیک ستون فقرات نیاوران ارتوپد که یک مرکز تشخیصی و درمانی پیشرفته ستون فقرات است؛ بهترین دکتر فوق تخصص ستون فقرات در تهران بیماران مبتلا به دردهای کمری و گردنی را معاینه کرده و از جدیدترین متدهای درمانی به کمک تجهیزات پیشرفته، برای بهبود حال بیماران استفاده می‌شود. بسیاری از بیمارانی که به کلینیک تخصصی ستون فقرات نیاوران ارتوپد مراجعه می‌کنند؛ دردهای غیرقابل تحملی دارند. متاسفانه این افراد در مراحل اولیه شروع درد خود به دلیل تصور اشتباه از روش‌های درمانی، به دکتر ستون فقرات مراجعه نکرده و این مسئله در تشدید علائم بیمار نقش مهمی دارد. این بیماران معمولا به دلیل ترس‌های بی‌پایه و اساس، مراجعه به متخصص کمر و ستون فقرات را به تعویق انداخته‌اند؛ و اغلب زمانی که درد مزمن و غیرقابل کنترل می‌شود به پزشک مراجعه می‌کنند.

البته این افراد هم نباید از درمان ناامید باشند. چرا که امروزه روش‌های درمانی فراوانی طراحی شده است؛ که می‌توانند حتی شدیدترین دردهای ناحیه ستون فقرات را با کم‌ترین عارضه جانبی درمان کنند. در مجموعه نیاوران ارتوپد هدف ما ارائه همین خدمات درمانی است. به همین خاطر سعی کرده‌ایم که از تجربه بهترین دکتر جراح ستون فقرات در تهران و بهترین دکتر ستون فقرات در تهران برای درمان بیماران خود استفاده کنیم. در این مجموعه علاوه بر حضور بهترین دکتر متخصص ستون فقرات در تهران، از تجهیزات پزشکی بسیار جدید و پیشرفته‌ای نیز استفاده می‌شود.

همه چیز درباره مشکلات دیسک کمر

دیسک‌های بین مهره‌ای بخشی از ستون فقرات هستند؛ و به عنوان یک محور کشسان قوی از بخش‌های مختلف ستون فقرات حمایت می‌کنند. دیسک‌ها موجب ایجاد ثبات در ستون فقرات شده و سبب می‌شوند که کل ستون فقرات ما دامنه حرکتی نسبتا گسترده‌ای داشته باشد. اگر این دیسک‌ها قدرت و قابلیت انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهند می‌توانند باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم دردناک و ناتوان‌کننده شوند. دیسک‌های ستون فقرات مانند بالشتک در بین مهره‌ها عمل کرده و از برخورد آنها به یک‌دیگر جلوگیری می‌کنند. این بالشتک‌های محافظ تا حدودی انعطاف‌پذیر هستند؛ و باعث جذب شوک وارده به ستون فقرات می‌شوند.

به دلیل فشارهای زیادی که در طول دوران زندگی به ناحیه کمر و گردن وارد می‌شود و به دلیل تغییراتی که با بالا رفتن سن روی این ناحیه از بدن شکل می‌گیرد؛ دیسک‌های کمر به مرور زمان مستعد آسیب‌دیدگی می‌شوند. هر زمان که اختلالی در عملکرد دیسک‌های کمری یعنی قسمت میانی و تحتانی کمر ایجاد شود؛ بیمار کمر درد، پا درد و علائم دیگری مانند بی‌حسی و ضعف در پاها را تجربه می‌کند. ایجاد مشکل در دیسک‌های ناحیه فوقانی ستون فقرات یا همان دیسک‌های گردنی، می‌تواند منجر به ایجاد درد و علائم در گردن، شانه، بازو و احتمالا دست شود. با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان به دست آمده است؛ هنوز پزشکان متخصص گردن و ستون فقرات روی علت دقیق مشکلاتی که برای ستون فقرات ایجاد می‌شوند اتفاق نظر ندارند.

البته روش‌های درمانی که امروزه برای تسکین این علائم کاربرد دارند مانند اوزون تراپی دیسک کمر یا اوزون درمانی دیسک کمر و لیزردرمانی دیسک کمر یا لیزر دیسک کمر به اندازه کشف علت بروز این مشکلات محجور نیستند. در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های پزشکی موجود، پزشکان فوق تخصص دیسک کمر در تهران قادرند که با توجه به شرایط بیمار، از بهترین روش درمان دیسک کمر برای تسکین علائم بیماران خود استفاده کنند. به عنوان مثال عمل دیسک کمر با لیزر یک نوع درمان قطعی دیسک کمر است؛ که می‌تواند علائم را به طور کامل از بین ببرد. از این روش بیشتر برای درمان پارگی دیسک کمر استفاده می‌شود. برخی از بیماران نیز درمان دیسک کمر بدون جراحی را ترجیح می‌دهند. بیشتر پزشکان متخصص دیسک کمر برای این دسته از بیماران روش‌های کم خطرتر مانند تزریق اوزون به کمر را توصیه می‌کنند. در این روش دکتر فوق تخصص گردن و ستون فقرات از گاز اوزون برای دیسک کمر و رفع بیرون‌زدگی آن استفاده می‌کند.

بیماری دژنراتیو دیسک

اگر درد از درون خود دیسک نشات گرفته باشد؛ بیمار ممکن است درد محوری یا درد ارجاعی را تجربه کند. این حالت معمولا به عنوان بخشی از روند پیری در نظر گرفته می‌شود؛ که در آن دیسک‌های ستون فقرات شروع به خشک شدن (کاهش انطاف‌پذیری) می‌کنند. بنابراین به مرور زمان بخشی از توانای‌های خود را در زمینه جذب شوک از دست داده و دیگر مانند سابق انعطاف‌پذیر نیستند. با خشک شدن این بالشتک‌ها، فضای داخلی آنها کوچک‌تر شده و قسمت خارجی دیسک نیز می‌تواند دچار پارگی‌های جزئی شود. همه این عوامل می‌توانند باعث درد شوند. علت دقیق ایجاد درد توسط تخریب دیسک هنوز بحث‌برانگیز است؛ اما بیشتر پزشکان متخصص ستون فقرات و گردن معتقدند که یا یک واکنش بیوشیمیایی یا یک مولفه بیومکانیکی ماهیت وجودی این مشکلات را شکل می‌دهد.

فتق دیسک

پزشکان فلوشیپ جراحی ستون فقرات به دردی که ریشه عصبی دارد و در امتداد یکی از اعصاب خارج شده از ستون فقرات است؛ درد رادیکولار یا درد تیر کشنده ریشه عصبی می‌گویند. این درد در بیشتر مواقع زمانی رخ می‌دهد که ماده نرم داخل دیسک از غشای خود خارج شده و یکی از ریشه‌های عصبی داخل کانال نخاعی را تحریک می‌کند. مواد داخل دیسک بسیار التهابی است؛ و هرگونه تماس آن با عصب می‌تواند باعث درد شود. در این شرایط درد و سایر علائم مانند بی‌حسی، گزگز یا ضعف معمولا در طول مسیر عصب تجربه می‌شود. به این ترتیب فتق دیسک در قسمت تحتانی ستون فقرات باعث ایجاد درد در امتداد عصب سیاتیک شده و به پشت ساق پا نیز سرایت می‌کند. طبق همین قانون، فتق دیسک‌های گردنی نیز معمولا در بازو علائمی درد را ایجاد می‌کند.

همه چیز درباره مشکلات دیسک گردن

با توجه به استرس‌ها و فشارهای تکراری که ما روزانه بر روی ستون فقرات خود وارد می‎کنیم؛ درد در این ناحیه از بدن اجتناب‌ناپذیر است. طبق آمارهای رسمی حدود دو سوم افراد در دوره‌ای از زندگی خود درد گردن را تجربه می‌کنند. افرادی که تاکنون با مشکلات دیسک گردن مواجه شده‌اند می‌دانند که اختلال در عملکرد این بخش از بدن، چیزی فراتر از یک درد ساده ایجاد می‌کند. مشکلات گردن عموما ناشی از یک روند دژنراتیو است و می‌تواند باعث درد پرتوی و همچنین بی‌حسی و ضعف شانه‌ها، بازو و دست شود. این مشکلات قاعدتا دامنه حرکتی بدن را محدود کرده و تأثیر عمده‌ای روی شغل و کیفیت زندگی بیمار دارد.

ستون فقرات گردنی از هفت استخوان به نام مهره تشکیل شده است؛ که توسط دیسک‌های پر شده از یک ماده ژل مانند از هم جدا شده‌اند. دیسک‌های گردنی موجب ثبات گردن شده و به این بخش از بدن اجازه می‌دهند تا به آرامی از یک طرف به طرف دیگر چرخیده و به جلو و عقب خم شود. با گذشت زمان، این ضربه گیرهای طبیعی فرسوده شده و شروع به تحلیل رفتن می‌کنند. با تحلیل دیسک‌ها، فضای بین مهره‌ها کمتر شده و ریشه‌های عصب درگیر می‌شوند. این روند به عنوان دژنراتیو دیسک گردن شناخته می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که حدود 25 درصد از افراد زیر 40 سال و 60 درصد از افراد بالای 40 سال درجاتی از بیماری دژنراتیو دیسک را تجربه می‌کنند. با پیشرفت این بیماری، گردن انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و بیمار ممکن است درد و خشکی گردن را به خصوص در ساعات پایانی روز احساس کند.

زمانی که دیسک گردن دچار فتق یا بیرون زدگی می‌شود؛ به نخاع و ریشه‌های عصبی فشار وارد شده و علائم مربوط به فتق در بدن بیمار ظاهر می‌شود. اگرچه بیماری دیسک گردن به‌طور کلی یک روند آهسته دارد؛ اما فتق دیسک گاهی اوقات می‌تواند به سرعت پس از آسیب‌دیدگی یا وارد آمدن ضربه به گردن ایجاد شود. شایع‌ترین و بارزترین علامت بیماری دژنراتیو دیسک گردن، درد و احساس سفتی است. هنگامی که یکی از این شرایط به یک یا چند دسته از رشته‌های عصبی موجود در نخاع فشار وارد کند؛ درد، بی‌حسی یا ضعفی ایجاد می‌شود که خود را روی شانه، بازو و دست نشان می‌دهند.

با وجود شیوع این مشکلات، بسیاری از بیماران برای درمان دیسک گردن خود به دنبال بهترین فوق تخصص دیسک گردن هستند. این افراد باید به این موضوع دقت داشته باشند که پزشک انتخابی آنها باید علاوه بر تجربه، تخصص لازم برای استفاده از روش‌های نوین درمان دیسک گردن را نیز داشته باشد. یک پزشک متخصص دیسک گردن در درجه اول باید بیمار خود را با استفاده از روش‌های کم‌خطر درمان کند و فقط در صورتی به سراغ جراحی برود که دیگر روش‌ها شکست خورده باشند. بسیاری از بیمارانی که با عارضه دیسک در ناحیه گردن دست و پنجه نرم می‌کنند این سوال را دارند که چه دکتری شایستگی بررسی مشکلات آنها را دارد؟ دکتر دیسک گردن یا همان دکتر گردن و ستون فقرات بهترین متخصص برای درمان دیسک گردن است. این افراد می‌توانند از تخصص پروفسور جراح ستون فقرات نیز برای کاهش علائم خود استفاده کنند.

همه چیز درباره کمر درد

کمر درد یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک متخصص کمردرد یا دکتر کمردرد است و علت اصلی ناتوانی افراد سالمند در سراسر جهان می‌باشد. خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه بسیاری وجود دارد که می‌توانید بعد از مشورت با دکتر کمر و ستون فقرات از آنها اطلاع پیدا کرده و برای جلوگیری از کمردرد از آنها استفاده کنید. از طرفی این درد به ندرت نیاز به جراحی دارد. البته این به این معنی نیست که باید به درد کمر بی توجهی کنید؛ بلکه دقیقا به این معنی است که باید به محض تجربه این علامت، به دنبال دکتر برای کمر درد خود باشید.

کمر درد در افراد مختلف خود را به اشکال گوناگونی نشان می‌دهد. برخی از افراد درد عضله در نواحی کمر دارند و برخی نیز درد تیز و تیرکشنده‌ای را تجربه می‌کنند که به ران‌ها و ساق پا سرایت می‌کند. علاوه بر این، ممکن است درد با خم شدن، پیچ و تاپ خوردن، بلند کردن اجسام سنگین، ایستادن یا راه رفتن تشدید شود. تمامی این علائم نشانه از وجود مشکلی در کمر شماست؛ و باید توسط پزشک متخصص کمر و ستون فقرات بررسی شوند. بنابراین توصیه اول ما به این بیماران این است که در اسرع وقت به بهترین دکتر نخاع در ایران مراجعه کنند. در مرحله بعدی توصیه می‌کنیم که حتی اگر مدتی است این علائم را دارید نگران نباشید؛ چرا که روش‌ها و متدهای زیادی برای کاهش علائم وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید؛ مراجعه به بهترین دکتر دیسک کمر در تهران است.

مجموعه نیاوران ارتوپد یکی از مراکزی است که با تکیه بر تجربه و تخصص پزشکان داخلی، روزانه ده‌ها بیمار را به زندگی عادی خود باز می‌گرداند. در این مرکز درمانی، خدمات ارزنده‌ای از سوی باتجربه‌ترین دکتر ستون فقرات تهران به بیماران عرضه می‌شود. بنابراین اگر نیاز به مشاوره با یک دکتر کمردرد در تهران دارید یا دنبال بهترین دکتر کمردرد در تهران هستید؛ با کارشناسان بخش پذیرش در کلینیک ستون فقرات نیاوران ارتوپد تماس بگیرید.

برای درمان کمردرد چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر کمردردها به تدریج با خودمراقبتی و انجام درمان‌های ساده تحت نظر پزشک متخصص ستون فقرات رفع می‌‌شوند. این دردها اگر منشا جدی مانند فتق دیسک نداشته باشند؛ معمولا طی چند هفته بهبود می‌یابند. اما در صورتی که کمردرد شما شرایط زیر را دارد؛ توصیه علمی این است که در اسرع وقت با یک دکتر فوق تخصص دیسک کمر در تهران یا بهترین جراح ستون فقرات در ایران تماس بگیرید:

  • دردی که چند هفته ادامه دارد.
  • شدید است و با استراحت کردن بهبود پیدا نمی‌کند.
  • دردی که به اندام‌های تحتانی به ویژه پاها و قسمت زیر زانو سرایت می‌کند.
  • دردی که باعث ضعف، بی‌حسی یا گزگز در یک یا هر دو پا می‌شود.
  • درد و علائمی که با کاهش وزن غیرقابل توجیه و شدید همراه است.

در موارد نادر کمر درد می‌تواند هشداری برای وجود یک مشکل جدی پزشکی در بدن باشد. اگر کمردرد شما باعث ایجاد مشکلات جدید در دفع ادرار یا مدفوع‌تان شده است؛ همراه با تب است و بعد از افتادن از ارتفاع یا وارد آمدن ضربه به کمر ایجاد شده است؛ فورا با یکی از پزشکان فوق تخصص ستون فقرات تهران تماس بگیرید.

چطور می‌توانیم یک مرکز درمانی خوب پیدا کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید در دل ستون فقرات کانال نخاعی قرار گرفته است. از این کانال رشته‌های عصبی بسیار مهمی عبور می‌کند؛ که وظیفه انتقال فرامین از مغز به اندام‌های مختلف را بر عهده دارند. بنابراین سلامت ستون فقرات و در پی آن کانال نخاعی بسیار بااهمیت است. شاید همین اهمیت زیاد باعث شده که بسیاری از بیماران مبتلا به کمر درد؛ حساسیت‌های فراوانی برای انتخاب پزشکی که قرار است آنها را درمان کند داشته باشند. حساسیت این افراد کاملا به‌جا است. چرا که بهبود کامل علائم موثر بر روی ستون فقرات می‌تواند به شدت روی کیفیت زندگی بیماران تاثیر بگذارد. بنابراین همواره توصیه می‌شود که برای درمان دیسک کمر و استفاده از روش‌های جدیدی مانند اوزون تراپی دیسک کمر یا عمل دیسک کمر با لیزر به مراکز معتبر مراجعه کنید. از دیدگاه علمی، مرکزی صلاحیت درمان این بیماران را دارد که علاوه بر به کارگیری پزشکان متخصص، مجهز به تجهیزات روز دنیا نیز باشد.

کلینیک تخصصی ستون فقرات نیاوران ارتوپد یکی از این مراکز معتبر در شهر تهران است. در این مجموعه کاملا پیشرفته، می‌توانید به دنبال دکتر دیسک کمر و یا بهترین متخصص ستون فقرات تهران باشید. متخصصین ما قادرند انواع مشکلات ستون فقرات را به سادگی تشخیص داده و با کمک علم روز دنیا آنها را برطرف کنند. بنابراین اگر دنبال دکتر خوب برای انحراف ستون فقرات هستید؛ یا مبتلا به بیرون‌زدگی دیسک شده‌اید و می‌خواهید با یک دکتر دیسک کمر تهران یا جراح ستون فقرات تهران مشورت کنید؛ شماره کلینیک نیاوران ارتوپد را به خاطر بسپارید. ما در این مرکز هم دکتر متخصص انحراف ستون فقرات داریم؛ و هم جراحان بسیار با تجربه‌ای را به بیماران معرفی می‌کنیم.

فراموش نکنید که ستون فقرات به خودی خود و با افزایش سن دچار تحلیل‌رفتگی می‌شود؛ و ممکن است حتی با وجود مشکلات جزئی در جوانی، با ورود به میان‌سالی مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کند. بنابراین حتی جزئی‌ترین علائم موثر بر روی کمر، گردن و به‌طور کلی ستون فقرات را جدی بگیرید و سریعا اقدام به درمان آن کنید؛ تا در میان‌سالی با مشکلات جدی که اغلب نیاز به درمان‌های تهاجمی دارند مواجه نشوید.

برگشت به بالا