• نشانی

    نیاوران ، نرسیده به تقاطع کامرانیه ، جنب بانک دی ، پلاک 127 ، واحد 10

  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 20
    02126126212
    نوبت دهی ۲۴ ساعته
    ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰

کلینیک ارتوپدی اطفال و کودکان نیاوران ارتوپد

یک بدن در حال رشد، چالش‌های متفاوتی را نسبت به یک بدن بالغ تجربه می‌کند. این فاکتور همان دلیلی است که باعث می‌شود کودکان برای درمان بیماری‌ها و اختلالات موثر بر روی سیستم اسکلتی-عضلانی خود، نیاز به پزشک ارتوپد کودکان داشته باشند. دکتر فوق تخصص ارتوپد کودکان بهترین پزشک برای درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی کودکان است. دکتر فوق تخصص ارتوپدی اطفال قادر است انواع آسیب‌ها و بیماری‌های موثر بر روی استخوان‌ها، مفاصل، غضروف‌ها، عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها را به درستی تشخیص داده و درمان کند. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه علائم در سیستم اسکلتی-عضلانی کودکان، بهترین کار مراجعه به یک کلینیک ارتوپد کودکان در تهران یا مراجعه به مطب پزشکی است که دارای فلوشیب ارتوپدی اطفال می‌باشد. با این تعاریف می‌توان گفت که یک مرکز ارتوپدی کودکان که در آن پزشک متخصص ارتوپدی اطفال بیماران را معاینه می‌کند؛ باید در پاسخگویی به تمام نیازهای منحربه‌فرد کودکان مبتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی توانمند باشد. تخصص ارتوپدی کودکان یک شاخه ویژه در علم پزشکی است؛ که متخصصین آن می‌توانند کلیه مشکلات ناشی از انواع آسیب‌دیدگی، اختلالات مادرزادی و رشد غیرطبیعی استخوان‌ها، مفاصل، صفحات رشد، تاندون‌ها، رباط‌ها و غضروف‌ها را تشخیص داده و درمان کنند. بنابراین بهتر است برای درمان مشکلات استخوانی، عضلانی و مفصلی در کودکان به ارتوپد کودکان مراجعه کرد. امروزه مراکز تخصصی کاملا ویژه‌ای برای تشخیص و درمان بیماری در این گروه از بیماران بازگشایی شده‌اند؛ که کار والدین را برای پیگیری و رفع مشکلات کودکان‌شان راحت‌تر کرده‌اند.

کلینیک ارتوپدی کودکان نیاوران ارتوپد یکی از این مجموعه‌هاست؛ که در کنار استفاده از تجربه بهترین دکتر فوق تخصص ارتوپد کودکان در تهران و بهترین جراح ارتوپد کودکان در تهران، مجهز به تجهیزات پزشکی به‌روز و مدرنی است که کار تشخیص و درمان را برای پزشک ارتوپد اطفال آسان‌تر می‌کند. در این مرکز می‌توانید برای درمان کودک خود از مشاوره تخصصی بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران استفاده کرده و روند درمان را تحت نظر یک دکتر خوب ارتوپد کودکان در تهران ادامه دهید. توصیه ما به همه هموطنانی که کودک‌شان با مشکلات اسکلتی-عضلانی دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال بهترین دکتر ارتوپد کودکان در تهران می‌گردند؛ مراجعه به کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی کودکان نیاوران ارتوپد است. با مراجعه به این مرکز که به نوعی بیمارستان ارتوپد کودکان محسوب می‌شود؛ می‌توانید مشکلات کودک خود را با کم‌ترین عارضه جانبی تحت نظر مجرب‌ترین و بهترین ارتوپد کودکان در تهران درمان کنید. همان‌طور که می‌دانید بی‌توجهی به این مشکلات می‌تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد؛ و آینده کودک شما را به خطر بیاندازد. بنابراین به محض مشاهده کوچک‌ترین علامت و درد در استخوان‌ها، عضلات و مفاصل کودک خود، دست به کار شده و با همکاران ما در بخش پذیرش کلینیک ارتوپدی کودکان تهران نیاوران ارتوپد تماس بگیرید. این مجموعه تخصص بهترین دکتر ارتوپد اطفال در تهران را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ و تا پایان مراحل درمان همراه شماست.

اهمیت مراجعه به دکتر متخصص ارتوپد کودکان

برای جلوگیری از عوارض و ارزیابی صحیح از آسیب‌ها و شرایطی که بر استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها تأثیر می‌گذارند؛ زمان مراجعه به پزشک بسیار مهم است. به همین خاطر بررسی علل ایجادکننده علائم توسط دکتر متخصص ارتوپدی کودکان در دوران طفولیت، اهمیت زیادی دارد. اوایل بزرگ‌سالی نیز زمانی است که استخوان‌ها از نظر اندازه و قدرت به شدت رشد می‌کنند. اکثر پزشکان فوق تخصص ارتوپدی کودکان تهران برای سالم نگه داشتن استخوان‌ها، پایبندی به رژیم غذایی غنی از ویتامین D و کلسیم و فعالیت بدنی منظم را توصیه می‌کنند. هرچه در دوران کودکی و نوجوانی توده استخوانی بیشتری در بدن ایجاد شود؛ شانس کودک برای جلوگیری از پوکی استخوان (شکننده شدن استخوان) و آسیب‌های جدی در بزرگ‌سالی بیشتر است. نکته مهم دیگری که می‌تواند سلامت این سیستم حیاتی در بدن را تضمین کند؛ توجه به مشکلات آن و بررسی علل آنها در دوران کودکی است.

آسیب‌ها و بیماری‌های اسکلتی-عضلانی سالانه کار هزاران کودک را به بیمارستان ارتوپدی کودکان تهران می‌کشاند. این میزان از شیوع بیماری‌های اسکلتی-عضلانی در بین کودکان، لزوم شکل‌گیری تخصصی به نام فوق تخصص ارتوپد اطفال را توجیه‌پذیر می‌کند. خوشبختانه پزشکان مجرب زیادی در شهرهای بزرگ کشور به خصوص تهران در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. این پزشکان با استفاده از تخصص خود می‌توانند عوارض جانبی شدید و ناتوان‌کننده بیماری‌های اسکلتی-عضلانی را تا حد زیادی کاهش دهند. شرایطی که به مراقبت‌های ارتوپدی و مراجعه به مرکز ارتوپد کودکان احتیاج دارند؛ از ناهنجاری‌های ژنتیکی مانند صافی کف پا (تغییر شکل پا) و دیسپلازی مفصل ران گرفته تا مشکلات رشدی مانند اسکولیوز، کیفوز و آرتروز و سایر بیماری‌ها متغیر هستند. علاوه بر این سالانه چند ده هزار کودک در ایران دچار شکستگی استخوان، دررفتگی مفصل و سایر آسیب‌های فیزیکی می‌شوند. متاسفانه آسیب‌های ارتوپدی و شرایط ایجاد شده ناشی از آن، این امکان را دارند که کودک را از نظر جسمی و عاطفی تحت تأثیر منفی قرار دهند. انجام مراقبت‌های اولیه و مراجعه به بهترین فوق تخصص ارتوپد کودکان در تهران می‌تواند به درمان یا به حداقل رساندن این شرایط، بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های خانوار و سیستم درمانی کشور در آینده کمک کند.

همه چیز درباره درد اسکلتی-عضلانی در کودکان

درد اسکلتی-عضلانی به هر نوع دردی اشاره دارد که بر روی عضلات، استخوان‌ها، مفاصل یا بافت‌های همبند بدن مانند تاندون‌ها و رباط‌ها تأثیر می‌گذارد. این درد به خصوص در بین کودکان می‌تواند بسیار ناتوان‌کننده باشد؛ بر روی عملکرد فیزیکی روزانه آنها تأثیر بگذارد؛ و حتی می‌تواند در انجام فعالیت‌های بسیار ساده مانند لباس پوشیدن و غذا خوردن تداخل ایجاد کند. این علامت گاهی جزئی و گذراست و گاهی نیز مداوم و شدید است. در شرایطی که درد مداوم باشد؛ تبدیل به یک مشکل مزمن شده و درمان آن زمان بیشتری را طلب می‌کند. درمان این نوع درد و علائم معمولا نیاز به بررسی پزشک متخصص دارد. توجه به درد اسکلتی-عضلانی در کودکان اهمیت بیشتری دارد. چرا که کودکان معمولا قادر نیستند علائم خود را به صورت شفاف و واضح بیان کنند. ضمن اینکه آنها درک درستی از انواع علائم و درد ندارند؛ و ممکن است در توضیح آنها ناتوان باشند. به همین خاطر پزشک متخصص باید با در نظر گرفتن جمیع جوانب و تجویز آزمایشات دقیق، مشکل آنها را تشخیص دهد.

چه عواملی باعث ایجاد مشکلات اسکلتی-عضلانی در کودکان می‌شود؟

درد موثر بر روی سیستم اسکلتی-عضلانی کودکان معمولا ناشی از آسیب‌دیدگی یا ضربه است. این درد گاهی به دلیل انجام فعالیت بدنی بعد از یک دوره طولانی استراحت ایجاد می‌شود. در این صورت به آن کوفتگی ناشی از فعالیت گفته می‌شود و معمولا گذرا است. در مقابل برخی از بیماری‌ها مانند اسکولیوز و آتروز نیز می‌توانند موجب بروز چنین علائمی در بدن شوند. وارد آوردن استرس و فشار اضافی بر روی عضلات و مفاصل نیز از دیگر علل ایجاد درد اسکلتی-عضلانی است. در نهایت نیز گاهی وضعیت بد بدن در زمان نشستن، دراز کشیدن و حتی ایستادن عامل ایجاد این درد است. هرکسی ممکن است به درد اسکلتی-عضلانی مبتلا شود؛ اما چون کودکان فعالیت‌های بعضا پرخطر انجام می‌دهند و بیشتر در معرض آسیب هستند؛ بیش از سایرین با این درد مواجه می‌شوند. بیشتر دلایلی که به آنها اشاره کردیم؛ اگر به موقع تشخیص داده شوند؛ به سادگی قابل درمان هستند. فقط کافیست که توسط پزشک بررسی شوند. البته گاهی نیز درمان‌ها بسیار پیچیده می‌شوند؛ و زمان زیادی برای نتیجه دادن نیاز دارند.

در هر صورت، برای یافتن علت دقیق این علامت در بدن، مراجعه به دکتر ارتوپد الزامی است. به‌خصوص اگر بیمار کودک باشد؛ و نتواند به درستی علائم خود را تشریح کند. پیشنهاد ما به والدینی که با این مشکل مواجه هستند؛ مراجعه به یک ارتوپد اطفال خوب در تهران است. تشخیص به موقع علت و درمان آن در مراحل اولیه، به شدت روی کیفیت زندگی کودک شما در آینده تاثیر می‌گذارد. حتما تا کنون با بزرگ‌سالانی برخورد داشته‌اید که به دلیل عدم درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی خود در دوران کودکی، به عوارض جانبی جدی در بزرگ‌سالی مبتلا شده‌اند. برخی از این افراد به دلیل ابتلا به یک مشکل جزئی در کودکی، که به سادگی نیز قابل درمان بوده است دچار عوارض شده‌اند و هرگز نتوانسته‌اند مانند افراد معمولی به زندگی عادی خود ادامه دهند. بنابراین اگر کودکی دارید که از علائم موثر بر روی سیستم اسکلتی-عضلانی شکایت دارد؛ تا دیر نشده به یک دکتر متخصص ارتوپد کودکان در تهران مراجعه کنید؛ و از مشاوره علمی او بهره ببرید. گاهی انجام چند جلسه درمان ساده مانند فیزیوتراپی یا استفاده از کفش ارتوپدی کودکان می‌تواند زندگی کودک شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

با مراجعه به کلینیک ارتوپدی کودکان نیاوران ارتوپد می‌توانید با بهترین دکتر ارتوپد کودکان تهران ملاقات کرده و درمان‌های موثری را برای فرزندتان دریافت کنید. این مجموعه کاملا تخصصی می‌تواند تمام نیازهای ویژه بیماران را پوشش داده و یک پکیج تشخیصی و درمانی کامل را در اختیار شما قرار دهد. پزشک متخصص ارتوپدی کودکان در تهران به وفور یافت می‌شود؛ اما آنچه که خدمات این کلینیک را متمایز می‌سازد؛ تجربه بالای متخصصینی است که با ما همکاری می‌کنند. کادر مدیریتی این مرکز بر اساس اهداف از پیش تعیین شده برای مجموعه و افزایش میزان رضایتمندی بیماران، سعی کرده‌اند تا از تجربه بهترین متخصص ارتوپد کودکان در تهران و بهترین فوق تخصص ارتوپدی اطفال در تهران در کادر درمان خود استفاده کنند.

چه علائمی در کودکان مبتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی مشاهده می‌شود؟

درد شایع‌ترین علامتی است که کودکان مبتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی آن را تجربه می‌کنند. این درد می‌تواند به صور مختلفی خود را نشان دهد:

  • درد در این کودکان می‌تواند تیز و تیرکشنده باشد.
  • گاهی اوقات درد اسکلتی-عضلانی احساس سوزش ایجاد می‌کند.
  • اگر آسیب‌دیدگی عضلانی وجود داشته باشد؛ ماهیچه‌ها دچار انقباض و اسپاسم شده و ناراحتی قابل توجهی ایجاد می‌کنند.
  • كودكانی كه قادر به بیان درد خود نیستند؛ با تجربه درد اسكلتی-عضلانی، از آن قسمتی از بدن که درد دارد استفاده نمی‌کنند. مثلا اگر مچ پاهایشان آسیب‌دیده باشد و درد داشته باشد؛ از راه رفتن اجتناب می‌کنند و بیشتر ساعات روز می‌نشینند.
  • گاهی اوقات درد موجود در سیستم اسکلتی موجب درد در کل بدن می‌شود.
  • کودکانی که مشکلات اسکلتی-عضلانی دارند معمولا شب‌ها راحت نمی‌خوابند.
  • همراه با درد علائمی مانند تورم یا کبودی ناشی از ضرباتی مانند زمین خوردن نیز ممکن است روی بدن وجود داشته باشند.

اگر فرزند شما اخیرا دچار آسیب‌دیدگی شده و علائم جسمی دارد؛ سریعا به یک دکتر ارتوپد کودکان خوب در تهران مراجعه کنید تا با انجام درمان مناسب، از ایجاد عوارض جانبی در آینده جلوگیری شود.

چه موقع باید به پزشک فوق تخصص ارتوپدی کودکان مراجعه کنیم؟

با مشاهده هر کدام از علائم زیر در بدن کودک، در اسرع وقت به پزشک ارتوپد اطفال مراجعه کنید:

  • کودک شما درد جدیدی دارد یا دردهای قبلی او بیشتر شده است.
  • علائم جدیدی مانند تب، بثورات پوستی یا لرز دارد
  • از راه رفتن یا نشستن اجتناب می‌کند.
  • در اندام‌هایی مانند دست‌ها و پاها علائم مشهودی مانند تورم، کبودی و قرمزی پوست مشاهده می‌شود.

در ضمن اگر به تازگی کودک‌تان زمین خورده یا از ارتفاع افتاده است؛ و مطابق انتظارتان علائمش بعد از گذشت چند ساعت بهتر نشده، حتما به دکتر ارتوپد اطفال مراجعه کنید.

از چه آزمایشاتی برای تشخیص این مشکلات استفاده می‌شود؟

در کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی کودکان نیاوران ارتوپد، ابتدا بهترین ارتوپد اطفال در تهران کودک شما را معاینه فیزیکی کرده و برای تعیین علت درد، یک تاریخچه کامل از وضعیت او تدوین می‌کند. این تاریخچه شامل ارزیابی کامل فیزیکی، محل درد و نتایج آزمایشاتی است که قبلا انجام داده‌اید. توجه ویژه به شرایط روحی کودک نیز بخشی از روند تشخیص و درمان است؛ که در این مجموعه از سوی بهترین ارتوپد کودکان تهران به شما ارائه می‌شود.

آزمایشات تصویربرداری اغلب در ارزیابی این مشکلات کاربرد دارند. این آزمایشات شامل تصویربرداری اشعه ایکس، سونوگرافی، سی تی اسکن و MRI می‌شوند. گاهی نیز ممکن است آزمایش خون برای یافتن علائم التهاب انجام شود. ما در مجموعه کلینیک نیاوران ارتوپد در وهله اول به آرامش کودک و والدین فکر می‌کنیم. متخصصین ما تمام مراحل تشخیص و درمان را با توجه به شرایط سنی بیماران طراحی و اجرا می‌کنند. در این مجموعه سعی می‌شود که بیشتر از روش‌های محافظه‌کارانه و غیرتهاجمی برای تشخیص و درمان بیماران کم سن و سال استفاده شود. این مرکز به تیمی از مجرب‌ترین پزشکان متخصص ارتوپد اطفال تهران و بهترین پزشکان فوق تخصص ارتوپد کودکان تهران برای درمان فرزندان شما دسترسی دارد. در کنار تخصص و تجربه، همکاری تیمی در این مجموعه باعث شده که بیماران و والدین آنها، در طول پروسه درمان خدمات ارزشمند و یکپارچه‌ای را دریافت کنند. یکپارچگی در کیفیت و کمیت این خدمات یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت مجموعه نیاوران ارتوپد است. این همکاری همه جانبه به تیم درمان این مجموعه کمک می‌کند تا بهترین روش درمانی را برای کودک شما ارائه کند.

آیا مشکلات سیستم اسکلتی-عضلانی در کودکان درمان قطعی دارد؟

تقریبا تمام مشکلات مادرزادی و اکتسابی که به موقع در کودکان تشخیص داده می‎شوند قابل درمان هستند. نکته مهم در مورد این مشکلات، تشخیص دقیق و به موقع است. نوع درمانی که برای این بیماران استفاده می‌شود؛ به علت و محل ایجاد علائم بستگی دارد. در کلینیک ارتوپدی کودکان نیاوران ارتوپد، ما از جدیدترین روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد علمی بسیار پیشرفته و تحت نظر مجرب‌ترین متخصص ارتوپدی اطفال تهران استفاده می‌کنیم. معمولا درمان‌های پیشنهادی از سوی اکثر پزشکان متخصص ارتوپد کودکان تهران شامل ترکیبی از داروها، فیزیوتراپی یا کاردرمانی است. گاهی اوقات ممکن است برای درمان برخی از بیماری‌های جدی، به‌خصوص اگر مادرزادی باشند و در ترکیب سیستم اسکلتی-عضلانی مشکلی به وجود بیاورند؛ به اقدامات درمانی تهاجمی‌تر مانند جراحی نیاز باشد. تصمیم‌گیری در این مجموعه به عهده بهترین فوق تخصص ارتوپد اطفال تهران است.

پزشکان این مجموعه بعد از طی شدن مراحل اولیه معاینه و بررسی جواب آزمایشات، در مورد روش درمانی شما را راهنمایی می‌کنند.

ما به عنوان فعال‌ترین کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی کودکان در منطقه، مجموعه‌ای کامل از تجربه پزشکان فوق تخصص ارتوپد اطفال در تهران را در اختیار داریم. در این مجموعه سعی می‌شود زیر نظر بهترین دکتر ارتوپدی کودکان تهران از رویکردهای درمانی محافظه‌کارانه که حداقل عوارض جانبی را دارند استفاده شود. تشخیص دقیق و علمی در کنار توجه به شرایط جسمی و روحی بیماران، نکته‌ای است که خدمات این مجموعه را نسبت به سایرین متمایز ساخته است. متاسفانه بسیاری از والدینی که به مرکز نیاوران ارتوپد مراجعه می‌کنند؛ به دلیل عدم نتیجه‌گیری از سایر کلینیک‌ها از درمان فرزندشان ناامید هستند. این در حالی است که با پیشرفت‌های پزشکی جدید، دیگری ناامیدی معنا ندارد. در حال حاضر روش‌ها و متدهای بسیار کم‌خطر و کم‌عارضه‌ای در دنیا کشف شده‌اند. این متدها غالبا می‌توانند مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرده و زندگی طبیعی را به کودکان باز گردانند. تنها دو نکته مهم در مورد استفاده از این روش‌ها وجود دارد. نکته اول توجه به توصیه‌های پزشک و نکته دوم انتخاب مجموعه‌ای است که پزشکان آن تخصص کافی برای استفاده از این روش‌ها را داشته باشند.

نیاوران ارتوپد یک مجموعه کاملا تخصصی است که برای ارائه درمان‌های ویژه و مدرن، نه تنها از تجربه بهترین دکتر ارتوپد اطفال تهران استفاده می‌کند؛ بلکه همگام با آن، به تجهیزات مدرن و پیشرفته نیز مجهز است. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که بتوانیم نیازهای تمام والدینی که به دنبال یک پزشک متخصص ارتوپد اطفال در غرب تهران یا شرق آن هستند را به سادگی پاسخگو باشیم.

برگشت به بالا