• نشانی

    نیاوران ، نرسیده به تقاطع کامرانیه ، جنب بانک دی ، پلاک 127 ، واحد 10

  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – ۸ الی 20
    02126126212
    نوبت دهی ۲۴ ساعته
    ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰

کلینیک دست و شانه نیاوران ارتوپد

مهم نیست چند ساله هستیم و چه شغلی داریم؛ مهم این است که همه ما برای انجام تمام کارهای روزانه و فعالیت‌های بدنی خود نیاز به دست‌ها و انگشتان‌مان داریم. در واقع دست نقش بسیار حیاتی در زندگی ما دارد. بنابراین سلامت این عضو بدن بسیار مهم است. وجود هر گونه اختلال و ناهنجاری در این عضو می‌تواند در زندگی ما تداخل ایجاد کند. با این وجود استفاده زیاد از دست‌ها، انگشتان و شانه‌ها، ممکن است منجر به درد و تجربه علائمی شود که نشانه‌ای از وجود اختلال در استخوان‌ها، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و…. هستند. بنابراین اگر مشکلی برای دست‌های ما پیش بیاید؛ طبیعتا انجام فعالیت‌های منظم دشوار می‌شود. سندرم تونل کارپال، آسیب‌هایی که منجر به شکستگی استخوان، پارگی رباط‌ها و دررفتگی مفاصل و انگشتان می‌شوند، آرتروز، تاندونیت یا همان التهاب تاندون‌ها و در نهایت اختلالات و آسیب‌های وارده به انگشتان و شست از جمله مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بیماران برای درمان آنها نیاز به دکتر ارتوپد متخصص دست و شانه دارند.

آشنایی با خدمات کلینیک دست و شانه نیاوران ارتوپد

به‌طور کلی دست و مچ دست شامل 29 استخوان، 29 مفصل، 123 رباط و 34 عضله است. برای فراهم کردن قدرت لازم در دست‌ها و انجام بسیاری از فعالیت‌ها، همکاری این بخش‌ها بسیار ضروری است. از طرفی ماهیت پیچیده دست و مچ دست، باعث شده که این قسمت از بدن ما بسیار ظریف و مستعد آسیب‌دیدگی و درد باشد. بنابراین جامعه پزشکان متخصص ارتوپد دست همواره به بیمارانی که مبتلا به مشکلات موثر بر روی دست و انگشتان و حتی شانه هستند توصیه می‌کنند که برای درمان مشکلات خود حتما به پزشک متخصص مچ دست یا یک بیمارستان فوق تخصص دست مراجعه کنند. دکتر ارتوپد دست در واقع پزشکی است که با ساختار این اندام و بیماری‌ها و مشکلاتی که ممکن است در کارکرد آن اختلال ایجاد کنند آشنایی کامل دارد. مراجعه به این پزشکان خبره می‌تواند راه مناسبی برای تشخیص اختلال در بدن شما باشد.

اگر به تازگی مبتلا به درد و علائم در ناحیه انگشتان، مچ، آرنج و حتی شانه و کتف شده‌اید؛ توصیه ما تماس با کلینیک تخصصی دست نیاوران ارتوپد است. در این مجموعه بسیار کامل و پیشرفته، ابتدا توسط بهترین متخصص دست در تهران یا مجرب‌ترین دکتر فوق تخصص دست در تهران معاینه می‌شوید. سپس بعد از تجویز آزمایشات تخصصی و بررسی علائم، مشکل شما تشخیص داده شده و تحت نظر پزشک متخصص درمان خود را آغاز می‌کنید. بر اساس همین پروتکل درمانی، افرادی که در ناحیه انگشت دچار علائم شده‌اند نیز توسط فوق تخصص انگشت دست درمان می‌شوند. افرادی که به دلیل آسیب عصبی نیاز به درمان دارند؛ تحت نظر پزشک فوق تخصص تنگی کانال دست یا دکتر عصب دست، درمان خود را شروع می‌کنند. همچنین دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی نیز می‌تواند درمان مناسب را برای این بیماران تجویز کند. در مقابل افرادی که در ناحیه مچ دچار عوارضی شده‌اند نیز باید توسط فوق تخصص مچ دست معاینه شوند.

کادر درمان کلینیک ما متشکل از بهترین پزشکان فوق تخصص دست تهران است. بنابراین اگر به هر دلیلی اعم از درمان شکستگی دست، درمان سندرم تونل کارپال، درمان التهاب مفصل، درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی و درمان سایر مشکلات موثر بر روی دست و مچ نیاز به معاینه توسط بهترین فوق تخصص دست در تهران یا بهترین جراح دست در تهران دارید؛ کافیست با همکاران ما در بخش پذیرش این مجموعه تماس بگیرید. ارتوپد فوق تخصص دست در این مرکز در مورد گزینه‌های درمانی پیش‌رو از جمله جراحی و متدهای محافظه‌کارانه‌تر شما را راهنمایی خواهد کرد. در این کلینیک دست تهران کارآمدترین مراقبت‌های درمانی به بیماران ارائه می‌شود. طراحی این مراقبت‌ها متناسب با شرایط بیمار و وضعیت بیماری اوست.

فلوشیپ جراحی دست چیست؟

فلوشیپ جراحی دست در واقع یک دوره تکمیلی بعد از تخصص است؛ که پزشکان متخصص می‌توانند با گذراندن آن، جراحی‌های مختلفی را روی دست‌ها انجام دهند. برخی از این پزشکان پس از گذراندن این دوره به سراغ شاخه‌های تخصصی‌تر رفته و جراح انگشت دست یا جراح کتف و شانه می‌شوند.

آشنایی با شایع‌ترین مشکلات دست و شانه

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یا همان CTS زمانی اتفاق می‌افتد که عصب مدین، از ناحیه مچ تحت فشار قرار گرفته یا کاملا مسدود شده است. این عصب از بازو شروع شده و به کف دست منتهی می‌شود. تونل کارپال یک مجرای باریک و سفت و سخت است که عصب مدین از آن عبور می‌کند. این عصب مسئول ایجاد حس در کف دست، انگشت شست و انگشت اشاره، انگشت میانی و بخشی از انگشت حلقه است. ضمن اینکه برخی از ماهیچه‌های کوچک واقع در پایه شست را نیز کنترل می‌کند. گاهی اوقات ضخیم شدن پوشش تاندون‌های تحریک شده یا تورم، این تونل را باریک کرده و عصب مدین را فشرده می‌کند. در نتیجه ممکن است بی‌حسی، ضعف یا گاهی اوقات درد در دست و مچ دست ایجاد شود. CTS شایع‌ترین و شناخته شده‌ترین نوروپاتی ناشی از به دام افتادن عصب است؛ که در آن یکی از اعصاب محیطی بدن تحت فشار قرار گرفته یا فشرده می‌شود.

سندرم تونل کارپال اغلب نتیجه ترکیب چند عامل است که فشار روی عصب مدین و تاندون‌های تونل کارپال را افزایش می‌دهند. ضربه یا آسیب‌دیدگی مچ دست و آرتریت روماتوئید از جمله مهم‌ترین علل ایجاد این سندرم هستند. مشکلات مکانیکی در ناحیه مچ، استفاده مکرر از وسایل دستی ارتعاشی، احتباس مایعات در بدن در زمان بارداری یا یائسگی و یا وجود تومور در کانال از دیگر عواملی هستند که ممکن است در فشرده شدن عصب نقش داشته باشند. درمان سندرم تونل کارپال، فارغ از دلیل ایجاد آن باید در اسرع وقت و تحت نظر پزشک متخصص جراحی دست یا دکتر متخصص دست در تهران آغاز شود. در ابتدا باید علل اساسی مانند دیابت یا آرتروز را درمان کرد.

استفاده از آتل، پرهیز از فعالیت‌هایی تحریک‌کننده علائم، تجویز داروهای مسکن برای کاهش درد و تورم، تجویز کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون و درمان‌های فیزیکی مانند فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک از جمله درمان‌های غیرجراحی هستند که دکتر دست و شانه استفاده از آنها را برای بیمارانی که شرایط‌شان وخیم نیست توصیه می‌کند. در نقطه مقابل، بیمارانی که دچار سندرم حاد شده‌اند باید عمل رهاسازی تونل کارپال را تحت نظر فوق تخصص جراح دست انجام دهند. این عمل یکی از متداول‌ترین روش‌های جراحی برای درمان سندروم تونل کارپال است. جالب است بدانید که اگر پزشک انتخابی شما تخصص کافی را برای درمان داشته باشد؛ شانس عود بیماری به شدت کم می‌شود. بنابراین سعی کنید قبل از جراحی، با انجام تحقیقات کافی، بهترین جراح دست ایران یا بهترین فوق تخصص دست در ایران را برای انجام این درمان انتخاب کنید.

استئوآرتریت

به‌طور کلی آرتروز نوعی التهاب مفاصل است. این التهاب باعث درد شده و اغلب حرکت مفاصل آسیب‌دیده را محدود می‌کند. آرتروز انواع مختلفی دارد که استئوآرتریت شایع‌ترین نوع آن است. استئوآرتریت را گاهی اوقات بیماری مفصلی تحلیل برنده یا آرتروز سایشی می‌نامند. این بیماری می‌تواند بر روی هر مفصلی در بدن شما تأثیر بگذارد. اما دست‌ها به ویژه در ناحیه انگشتان دست، لگن، زانوها و ستون فقرات بیشتر از سایر مفاصل دچار این عارضه می‌شوند. التهاب ناشی از استئوآرتریت لایه بالشتکی بین استخوان‌ها را که غضروف نامیده می‌شود از بین می‌برد. این اتفاق به آرامی رخ می‌دهد؛ و معمولا با گذشت زمان بدتر می‌شود. به گفته برخی از پزشکان متخصص آرتروز انگشتان دست برخی از عوامل می‌توانند خطر ابتلا به استئوآرتریت را افزایش دهند. اضافه وزن یا چاقی، آسیب‌دیدگی مفصل، انجام حرکات تکراری، افزایش سن و جنسیت از جمله عواملی هستند که ممکن است یک دکتر متخصص انگشتان دست از آنها به عنوان عوامل خطر ابتلا به آرتروز یاد کند.

هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد؛ اما پیگیری یک برنامه درمانی صحیح زیر نظر بهترین دکتر فوق تخصص دست می‌تواند از محدود شدن دامنه حرکتی دست‌ها در آینده جلوگیری کند. از آنجا که این بیماری یک بیماری پیش‌رونده است؛ عدم درمان می‌تواند شرایط را روز به روز بدتر کند. در اولین قدم باید سعی کنید فعالیت بدنی داشته باشید. بسیاری از افرادی که دچار آرتروز می‌شوند؛ به دلیل دردی که ممکن است به آنها تحمیل شود؛ فعالیت بدنی خود را محدود می‌کنند. این در حالی است که فعالیت کم به معنی ضعیف شدن ماهیچه‌ها و در نتیجه تشدید بیماری است. بنابراین تا جایی که می‎توانید زیر نظر یک فوق تخصص دست خوب در تهران فعالیت فیزیکی داشته باشید. اگر در انجام این فعالیت‌ها مشکل دارید؛ حتما با یک پزشک متخصص دست در تهران مشورت کرده و یا به یک بیمارستان فوق تخصص دست معتبر مراجعه کنید.

استفاده از داروهای مسکن و داروهای ضدالتهابی تجویزی، یکی دیگر از روش‌هایی است که دکتر برای دست درد ناشی از آرتروز تجویز می‌کند. اما در این مورد باید بسیار محتاط باشید. چرا که مصرف این داروها بدون تجویز دکتر فوق تخصص دست و شانه می‌تواند خطرناک باشد. در پاره‌ای از مواقع نیز پزشک فوق تخصص جراحی ترمیمی دست، عمل جراحی را به این بیماران توصیه می‌کند. در هر صورت این پزشک است که با توجه به شرایط شما تصمیم می‌گیرد که کدام درمان را انجام دهید. بنابراین هرچه دکتر متخصص آرتروز دست مدنظر شما با تجربه‌تر باشد؛ نتیجه حاصله رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

تاندونیت

تاندون‌ها نوارهای باریکی از بافت در بدن هستند؛ که عضلات را به استخوان متصل می‌کنند. آنها به ماهیچه‌ها کمک می‌کنند تا استخوان‎ها را حرکت دهند. آنچه پزشکان فوق تخصص شانه و دست به عنوان تاندونیت می‌شناسند؛ تورم شدید در یکی از تاندون‌های بدن است. این نوع التهاب معمولا پس از آسیب دیدن مکرر رخ می‌دهد. تاندونیت بیشتر روی نواحی مانند مچ دست یا مچ پا اتفاق می‌افتد. التهاب تاندون باعث درد و سوزش در اطراف مفصل می‌شود. علت برخی از اشکال متداول تاندونیت، انجام ورزش‌هایی است که خطر بروز التهاب را افزایش می‌دهند. تنیس، گلف، شنا و ورزش‌هایی که نیاز به پریدن مکرر دارند؛ عاملین اصلی ایجاد التهاب تاندون در بین ورزشکاران هستند. دکتر دست درد یا دکتر مچ دست عموما قادر است تاندونیت را با بررسی سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی و مشاهده نتایج آزمایشات تصویربرداری تشخیص دهد. اولین قدم در درمان این بیماری، کاهش درد و تورم است. استراحت کردن، بستن آتل یا بالا نگه داشتن ناحیه آسیب دیده و مصرف برخی از داروهای تجویزی می‌توانند به شما کمک کنند. برخی از درمان‌ها نیز به صورت تخصصی‌تر کاربرد دارند؛ و برای رفع التهابات شدید در تاندون استفاده می‌شوند. فیزیوتراپی، تزریق استروئید و در شرایط حاد و جدی جراحی، جزء این درمان‌ها هستند.

آنچه که برای انتخاب شیوه درمان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ انتخاب پزشکی است که بتواند جدیدترین متدهای درمانی را که عموما کم‌ترین عوارض را دارند پیاده کند. این کار نه تنها تخصص، بلکه تجربه زیادی را نیز می‌طلبد. در همین راستا ما در مجموعه نیاوران ارتوپد سعی کردیم که از تجربه بهترین دکتر دست در تهران برای درمان بیمارانی که شرایط حاد ندارند و بهترین دکتر جراح دست در تهران برای بیمارانی که به جراحی نیاز دارند استفاده کنیم. تخصص این پزشکان مجرب قطعا می‌تواند علاوه بر بهبود شانس موفقیت درمان، از بازگشت و عود مجدد التهاب در تاندون‌ها جلوگیری کند. پس اگر به تاندونیت مبتلا هستید و می‌خواهید مشکل خود را به‌طور قطعی و بدون بازگشت درمان کنید؛ باید به بهترین فوق تخصص جراحی دست در تهران یا فوق تخصص مچ دست در تهران دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به این عزیزان کافیست که با کلینیک دست نیاوران ارتوپد تماس بگیرید و با توجه به شرایط فیزیکی و میزان پیشرفت التهاب در بدن‌تان، قرار ملاقاتی با یکی از مجرب‌ترین پزشکان متخصص دست تهران یا بهترین جراح دست تهران تنظیم کنید. کادر درمان این مجموعه تجارب فراوانی در درمان این بیماری دارند و می‌توانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهند.

اختلالات ارتوپدی شانه

مفصل شانه از سه استخوان ترقوه، کتف و بازو تشکیل شده است. شانه‌ها متحرک‌ترین مفاصل در بدن محسوب می‌شوند. البته به همان میزان نیز ناپایدار هستند. زیرا مفصل توپی بازو بزرگ‌تر از سوکت شانه‌ای است که آن را نگه می‌دارد. شانه برای ماندن در وضعیت ثابت یا طبیعی به شدت به عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها وابسته است. از آنجا که شانه بسیار ناپایدار است؛ ممکن است به راحتی آسیب ببیند. پیچ خوردگی و کشیدگی عضلات، دررفتگی، التهاب تاندون‌ها، بورسیت، پارگی روتاتور کاف، شکستگی استخوان و آتروز از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که بیماران را به مطب دکتر فوق تخصص کتف و شانه در تهران می‌کشانند.

پزشکان فوق تخصص شانه در تهران با استفاده از سوابق پزشکی، معاینه فیزیکی و تجویز آزمایشات تصویربرداری مشکلات شانه را تشخیص می‌دهند. اغلب دردهایی که در ناحیه شانه احساس می‌کنید جدی نیستند و نیاز به درمان‌های پیچیده ندارند. در بیشتر موارد دکتر فوق تخصص گردن و شانه به این بیماران استراحت کردن و انجام چند جلسه فیزیوتراپی را توصیه می‌کنند. اما گاهی با توجه به علائم دکتر متخصص گردن و شانه ورزش‌های تخصصی و مصرف دارو را برای کاهش درد و تورم توصیه می‌کند. در صورت عدم موفقیت این روش‌ها، انجام عمل جراحی نزد بهترین جراح شانه در تهران آخرین راهکار است. در مورد برخی از عللی که موجب ایجاد درد در شانه‌ها می‌شوند؛ زمان اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر مراجعه به‌موقع به دکتر متخصص شانه و گردن، اولین توصیه ما به بیمارانی است که دچار درد و عوارض در ناحیه کتف و شانه شده‌اند. چرا که برخی اوقات با انجام یک درمان ساده مانند پی آر پی شانه یا پی آر پی تاندون شانه می‌توانید مشکل را رفع کنید.

آرتروز شانه

درد شانه می‌تواند ناشی از آرتروز باشد. آرتروز انواع مختلفی دارد. شایع‌ترین نوع آرتروز شانه، آرتروزی است که به آن آرتروز ناشی از سایش و پارگی نیز می‌گویند. تورم، درد و سفتی در بیماران میان‌سال از نشانه‌های این بیماری هستند. آرتروز به آرامی ایجاد می‌شود و دردی که ایجاد می‌کند با گذشت زمان بدتر می‌شود. این بیماری ممکن است مربوط به ورزش کردن یا صدمات ناشی از کار یا ساییدگی و پارگی مزمن باشد. در اغلب موارد دکتر متخصص کتف و شانه در تهران برای کاهش درد در این بیماران، انجام درمان‌های تخصصی را توصیه می‌کند.

روش‌های درمانی

در بیشتر مواقع دکتر کتف و شانه استراحت کردن، تغییر فعالیت‌ها و فیزیوتراپی برای بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری شانه را جزء درمان‌های اصلی این بیماران تلقی می‌کند. اجتناب از انجام فعالیت بیش از حد یا فعالیت‌های تکراری نیز توصیه‌هایی هستند که گاها از زبان بهترین متخصص شانه در تهران نیز می‌شنوید. گاهی نیز بنا به شرایط بیمار، برای کاهش التهاب و درد دارو تجویز می‌شود. اگر یکی از پزشکان فوق تخصص شانه و کتف در تهران دارویی برای تسکین درد تجویز کرده است؛ باید آن را طبق دستور مصرف کنید. همچنین ممکن است پزشک تزریق داروهای بی‌حس‌کننده یا استروئیدها را برای تسکین درد توصیه کند.

برای رفع برخی از مشکلات شانه ممکن است جراحی لازم باشد. با این حال اکثر بیماران مبتلا به درد شانه به روش‌های درمانی ساده مانند تغییر فعالیت‌ها، استراحت کردن، ورزش و دارو پاسخ خواهند داد. اگر جزء آن دسته بیمارانی هستید که پزشکان برای شما جراحی را تجویز کرده‌اند توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با نیاوران ارتوپد تماس بگیرید و نظر بهترین دکتر فوق تخصص شانه مستقر در این مجموعه را نیز جویا شوید. ما می‌توانیم تجربه بهترین دکتر شانه در تهران و مجرب‌ترین پزشک متخصص شانه و کتف در تهران را در اختیار شما قرار دهیم؛ و درمانی کاملا تخصصی را به شما عرضه کنیم.

گستردگی خدمات ارائه شده در این مرکز، عاملی است که موجب شده بتوانیم به واسطه آن نیاز طیف زیادی از بیماران را پاسخگو باشیم. با این وجود تمام بیمارانی که به دنبال دکتر برای خواب رفتن دست هستند یا می‌خواهند با یک دکتر فوق تخصص عصب دست، یک دکتر خوب برای مچ دست، بهترین دکتر برای درد دست، مجرب‌ترین پزشک متخصص درد شانه و یا فوق تخصص لرزش دست مشورت کنند می‌توانند با ما در ارتباط باشند. در مورد مشکلات کتف و شانه نیز ما با پزشکان متخصص بسیار باتجربه‌ای همکاری می‌کنیم. بنابراین فرقی نمی‌کند که دنبال بهترین متخصص کتف و شانه شرق تهران هستید یا در نقطه‌ای دیگر سکونت دارید. در هر صورت می‌توانید روی کمک ما حساب کنید و بیماری خود را به صورت قطعی در کلینیک نیاوران ارتوپد درمان کنید. افرادی که دنبال پزشکانی با تخصص‌های ویژه می‌گردند؛ بیمارانی که نیازمند مشورت با بهترین متخصص اعصاب دست در تهران هستند یا از ناحیه آرنج دچار مشکل شده‌اند و دنبال مجرب‌ترین فوق تخصص آرنج دست تهران می‌گردند؛ کافیست با کلینیک نیاوران ارتوپد تماس بگیرند.

برگشت به بالا